VAN WELKE SCHOLEN BEGELEIDEN WIJ LEERLINGEN?

- Horizon college Hoorn, Heerhugowaard, Alkmaar, Purmerend.

- Regio college Purmerend, Zaandam.

- Andere scholen op aanvraag.

HOE KUN JE SOLLICITEREN OP EEN STAGEPLAATS BIJ ONS?

Stuur een korte email met je CV aan jacco@blueict.nl

ALS ICT JE PASSIE IS, KOM JE BIJ ONS TOT JE RECHT

BESCHIKBARE STAGEPLAATSEN

Periode nu tot en met juli 2022:
Alle beschikbare plaatsen al bezet. Geen beschikbare stageplaatsen voor deze periode.
Periode augustus 2022 tot en met januari 2023:
Stageplaats ICT beschikbaar voor MBO niveau 3 of niveau 4 (BOL-leerweg).

WANNEER KUN JE SOLLICITEREN OP EEN STAGEPLAATS?

Wij plaatsen per periode 1 of maximaal 2 stagiaires omdat onze bedrijfsomvang kleinschalig is. Wij krijgen echter per periode enkele tientallen verzoeken voor stageplaatsen. Omdat de beschikbaarheid van stageplaatsen beperkt is, adviseren we je om zo ver mogelijk van te voren al met ons te mailen. Beschikbaarheid staat op deze pagina bovenaan vermeld.

WAT VOOR STAGES BIEDEN WIJ AAN?

Wij bieden uitsluitend stageplaatsen aan voor MBO niveau 3 en MBO niveau 4 opleidingen waarbij de stageperiode minimaal 20 weken duurt. De stageplaatsen zijn voor leerlingen die de BOL-leerweg volgen waarbij zij 4 dagen per week stagelopen en 1 dag per week naar school gaan.


Foto: Stagiaire Horizon college werkt op afstand aan een probleem met een werkplek bij een klant.

VIDEO STAGIAIRE HORIZON COLLEGE 2021

Wat kun je verwachten? Wat kun je leren? Hoe gaan collega's met elkaar om? Younes Elmzaibi (19 jaar) studeert aan het Horizon College in Hoorn en deed 20 weken stage bij Blue ICT. Daarna ging hij part time in dienst.

Duurt: 6 minuten en 16 seconden.

WAT KUN JE LEREN?

Je kunt veel dingen leren maar dit hangt ook af van de al aanwezige kennis bij jou, je eigen inzet en hoe snel je kunt leren. Wij bieden een breed pakket aan diensten aan voor zakelijke klanten en deze producten komen dagelijks voorbij: Microsoft365/Office365, Windows Server omgevingen, voip, glasvezelverbindingen, vpn tunnels, zakelijk wifi, beveiliging, SSL, enz.


Foto: Servicedesk Blue ICT waar dagelijks storingen en opdrachten binnen komen. Supportmedewerkers kunnen in ruim 80% van de gevallen deze verzoeken meteen afhandelen. Indien nodig worden deze doorgezet naar een medewerker tweedelijns.

WELKE TAKEN KUN JE DOEN TIJDENS EEN STAGE?

Taken zijn afhankelijk van de projecten en de opdrachten die op dat moment worden uitgevoerd voor klanten.

- Meewerken met monteur voor het leggen van netwerkkabels in een bedrijfspand.

- Het inrichten van een patchkast.

- Meewerken op de supportdesk. Telefonisch support geven aan zakelijke klanten.

- Aanpassingen doen op websites van klanten.

- Het installeren van nieuwe computers en laptops voor zakelijke klanten.

- Computers overzetten van een domeinnetwerk naar een omgeving van Microsoft 365.

- Het oplossen van storingen in computers en laptops.

- Het vervangen van onderdelen en het installeren van nieuwe software.

- Het maken van netwerkschema’s van netwerken van klanten.

- Beheer in zakelijke omgevingen. Onder begleiding aanmaken van gebruikers, aanpassen van rechten, controleren van omgevingen.

MOGELIJKHEDEN NA DE STAGE

Heb je je ICT skills op niveau kunnen brengen en past je manier van werken bij ons bedrijf? Dan overleggen we graag met je om ook na de stage verder te werken. Van ons huidige team is meer dan de helft van de medewerkers ooit als stagiaire bij ons bedrijf begonnen. Omdat wij ook op zaterdag geopend zijn, zijn er vaak ook mogelijkheden om tijdens je opleiding/vervolgopleiding parttime te blijven werken.


Foto: Miguel Madeira, voorheen stagiaire en inmiddels al meerdere jaren in dienst. Verantwoordelijk voor vele projecten zoals bijvoorbeeld hier een VR-opstelling die getest wordt in opdracht van Grando Keukens.

STUDENT HORIZON COLLEGE

Wat vond ik er zelf van, hoe ging het?
Redelijk goed. Ik kan niet zeggen dat ik niks heb uitgevoerd tijdens mijn stage periode. Ik heb een hoop geleerd waarvan ik niet verwacht had dat ik dat zou leren dus ik ben blij met het resultaat.


Hoe ging ik met mijn collega's om?
Erg goed. Ik werd in het begin van de stage goed ontvangen door collega's. Dat heeft wel erg geholpen.


Was er wel eens kritiek, zo ja, waarom?
Ja, als niet alles lekker verliep werden we allemaal erop aangesproken. Ik nam het zelf altijd aan als opbouwende kritiek, vaak was ik het ermee eens omdat ik niet echt een vergelijking kon maken of ik wel of niet fout zat aangezien ik hier mijn eerste werkzaamheden heb uitgevoerd in een ICT-bedrijf.


INAAYAT RAMJANKHAN
Stagiaire Horizon College ICT Niveau 3

Foto: Student Inaayat van Horizon College met opdracht voor een klant bezig op de reparatieafdeling.

Video: Verwisselen van een defecte harddisk van een HP Proliant server. Omdat de disks dubbel uitgevoerd zijn en hot-swappable zijn, kunnen we een kapotte harddisk verwisselen zonder dat de klant hoeft te stoppen met werken.

MOGELIJKHEDEN VOOR HET VERDER ONTWIKKELEN VAN JE SKILLS

Wij investeren graag in kennis en stimuleren bij alle medewerkers om je certificering te halen voor jouw vakgebied. Ook voor stagiaires bieden we mogelijkheden om certificaten voor Microsoft 365, Windows server, Microsoft Azure, voip, PHP, enzovoort. Certificering aan je schoolopleiding toevoegen zal je onderscheiden van andere ICT-studenten. Ben je echt gemotiveerd en kun je zelfstandig leren dan praten we graag met je over jouw toekomst en over jouw certifcering waarbij wij de kosten van het certificaat voor onze rekening kunnen nemen.

WAT VOOR TYPE STAGIAIRE PAST BIJ ONS BEDRIJF?

De bedrijfsomgeving van Blue ICT heeft een wisselende werkdruk en werkt maandelijks een zeer grote hoeveelheid serviceverzoeken af. Onze kantooromgeving kan hierdoor stressvol zijn en is geschikt voor mensen die onder druk goed kunnen presteren.
Dat geldt ook voor stagiaires. Wij zijn een dienstverlenend bedrijf en als je gewend bent om hard te werken, goed om kunt gaan met werkdruk en je kunt inleven in de behoeftes van je collega's en of klanten dan kun je ver komen.
Een stage is bij ons geen meekijkstage en je zult echt iets kunnen leren. Maar dat vraagt ook veel van de inzet van de stagiaire. Je zult zelfstandig dingen moeten kunnen uitzoeken, om moeten kunnen gaan met kritiek en een flexibele houding moeten hebben. Werkdruk kan hoog zijn en werkzaamheden kunnen soms uitlopen. Onze servicedesk werkomgeving is ongeschikt voor mensen die graag in een rustige omgeving willen leren programmeren, die op zoek zijn naar regelmaat en die niet gewend zijn om dingen rechtstreeks te communiceren.

VOOR WAT VOOR BEDRIJVEN WERKT BLUE ICT?

Wij werken voor zakelijke klanten in allerlei verschillende branches. Denk hierbij aan uitzendbureaus, advocatenkantoren, fabrieken, groothandels, winkels, festivals, restaurants, enzovoort. Elk bedrijf is uniek en elk bedrijf verwacht een unieke oplossing. Jij bent onderdeel van die oplossing. Wij hebben een sterke focus op de eigen regio. Vrijwel 90% van deze klanten bevindt zich in Noord Holland. Hoewel onze klanten heel afwisselend zijn hebben ze 1 ding gemeenschappelijk: Ze hebben support nodig op hun Windows netwerken en dat regelen wij voor ze.

DANCE VALLEY FESTIVAL

Al meer dan 10 jaar zijn we als ICT-partner betrokken bij Dance Valley festival in Spaarnwoude: pin automaten aansluiten via satelliet, aankoppelen op glasvezel van andere leveranciers, wifi voor ticketscanners, netwerkkabels, faciliteiten voor crew, en veel meer.

GROUND ZERO FESTIVAL

Ground Zero festival is het enige nacht-hardcore festival in Nederland (Bussloo). Vanaf de eerste editie zijn we erbij geweest voor een breed pakket aan diensten.

RESTAURANT VANDAAG - AMSTERDAM

Restaurant Vandaag is het grootste restaurant in Amsterdam en is de eerste geweest van de Nederlandse all-you-can-eat formule. Met meer dan 400 zitplaatsen en dubbele shifts kunnen meer dan 20000 gasten maandelijks terecht. En ook voor de vestigingen in Utrecht en Breda leverden wij de ICT-omgeving.

CAFÉ VRIJDAG - AMSTERDAM

Café Vrijdag op de Amsteldijk in Amsterdam is 1 van de grootste cafes in Nederland. Wij leverden spatzuiver Ruckus wifi dat niet alleen binnen in de zaak werkt maar zonder onderbreking blijft werken als de bediening naar buiten loopt en zelfs als ze letterlijk de weg oversteken om hun klanten op het terras aan de overkant te bedienen.

RESTAURANT IJVER - AMSTERDAM

De NDSM is een bekende evenementenlocatie in Amsterdam Noord en heeft tevens ruimtes voor creatieve galerieen. 3 ondernemers staken vlak voor de corona-pandemie hun nek uit om een nieuw concept horeca hier neer te zetten en investeerden enkele miljoenen om een uniek pand binnen in de NDSM-hal te bouwen. Wij kregen de opdracht alle ICT zaken te regelen. IJver is een drukke horeca locatie met uitdagingen op het gebied van wifi dat door meerdere dikke muren terminals moet verbinden.

INDOOREVENEMENTEN

Bij tientallen indoorevenementen zoals Go Apres Ski, Beatloverz, Chateau techno, kickboxgala’s, beurzen, enz. zijn we inmiddels betrokken geweest voor ICT-diensten. Vaak wordt hierbij gevraagd samen te werken met andere partijen zoals de ICT-afdeling van Ahoy Rotterdam, Ticketscript, Paylogic, Loc7000, IQPass en vele andere specialisten.

ZAKELIJK GLASVEZEL

Vanaf 2018 zijn we betrokken geweest bij de verkoop en aansluiting van ondernemers in West-Friesland op glasvezel. Samen met meerdere andere Hoornse ICT-bedrijven heeft Art-of-Automation een eigen glasvezelnetwerk uitgerold over de bedrijventerreinen in Hoorn en omgeving. Blue ICT is in 2018 begonnen met de verkoop van aansluitingen en heeft als 1 van de actievere partners inmiddels een grote set ondernemers in deze regio op snel glasvezel kunnen aansluiten.