Wat is VoIP?

voip header

VoIP is goedkoper, flexibeler en biedt een spatzuivere gesprekskwaliteit

VoIP, oftewel voice over IP, is de huidige standaard voor de moderne zakelijke telefonie. Je telefoon wordt aangesloten op het internet, waardoor je optimaal profiteert van de betere digitale gesprekskwaliteit.

Al je telefoondiensten lopen voortaan via een grote centrale. Aan zo’n centrale kunnen wel 1500 toestellen worden gehangen. Doordat je deze centrale deelt, bespaar je enorm op je telefoonkosten, die zijn 25-30 % lager dan de standaard tarieven van KPN.

Ook krijg je als klein bedrijf mogelijkheden die vroeger alleen voor grotere organisaties waren weggelegd.

Als bedrijf vergroot je je flexibiliteit enorm doordat de nummers niet locatie gebonden zijn. Medewerkers, die niet op kantoor zijn, kunnen gewoon bereikt worden op hun interne bedrijfsnummer. Dit maakt de interne communicatie snel en goedkoop. Ook kun je waar ook ter wereld bellen met je Nederlandse telefoonnummers. Dit scheelt enorm in de kosten. Bij Blue ICT kun je kiezen of je het bestaande telefoonnummer behoudt of een nieuw nummer neemt.

Video: Telefonie afgestemd op de wensen van jullie bedrijf. Als het bedrijf groeit, groeit de telefonie-omgeving mee.

Bij VoIP kun je gebruik maken van nummerblokken
Bij VoIP kun je voor een gering bedrag een nummerblok aanschaffen van 10, 100 of 1000 nummers. Hiermee kun je al je collega’s rechtstreeks laten bellen op een 020, 0229, 085, etc nummer. Zo gaat de interne communicatie tussen jou en je collega’s snel en efficïent.

Wat is VoIP precies?
Bij VoIP hoef je niet langer meer een dure telefooncentrale aan te schaffen en te onderhouden. In plaats hiervan huur je een stukje ruimte op onze professionele centrale in het datacentre. Dat heeft voor de bedrijven verschillende voordelen:

1. De kosten van de telefooncentrale kunnen gedeeld worden door de verschillende aangesloten bedrijven. Hierdoor is een aanzienlijke besparing op telefoonabonnement en verbruik mogelijk.

2. Door gebruik te maken van een professionale centrale kan ook een kleine omgeving profiteren van de vele handige mogelijkheden die voorheen alleen voor grotere omgevingen betaalbaar waren.

3. Door de telefooncentrale niet meer op je eigen locatie maar in de cloud onder te brengen, ben je als bedrijf flexibel met de locaties waarvandaan gewerkt wordt. Je toestel werkt niet alleen in jouw eigen pand.

Geen aparte bekabeling meer nodig
Bij VoIP maak je gebruik van een VoIP-toestel dat aangesloten wordt op hetzelfde netwerk als waar je computers op werken. Dit heeft als voordeel dat er dus maar 1 fysiek netwerk in het hele pand hoeft te liggen. Daarnaast heb je geen analoge telefoonlijnen of ISDN-lijnen meer nodig.

Meer weten
We komen graag vrijblijvend bij jouw bedrijf langs om de wensen en jullie situatie door te nemen zodat we samen kunnen bekijken met welke VoIP-mogelijkheden we een zo optimaal pakket kunnen vinden.

• VoIP is de standaard in zakelijke telefonie
• Overal bereikbaar op jouw interne bedrijfsnummer
• VoIP is gemakkelijk en goedkoop

VoIP is goedkoper, flexibeler en biedt een betere gesprekskwaliteit. We zien de afgelopen jaren de traditionele telefoonabonnementen verdwijnen.”

Herman Meijer

Herman MeijerSysteembeheer - Blue ICT